9 Aralık 2010 Perşembe

Peynirli firin makarna

Fotografi yok ama fikri olsun diye paylasmak istedim. Amerika'dan Turkiye'ye geri donus yapaca bria rkadsin veda partisi icin hazirladim. Boyle toplantilar potluck yani imece usulu oluyor ve oncede kimin ne getirecegi, en azindan tatli/tuzlu/salata cinsi yapacagi ayarlanmazsa suprizler olabiliyor. Mesela bir kex 4 cesit pogaca vardi ,tatli yoktu ki genelde tatli olmasi dah amuhtemeldir. Birsey hazirlama imkani bulamayan hazir birseyler ali ki birsey genelde tatli olur:)
Malum tatli secenekleri cok, kurabiye, donut, dondurulmus pasta turleri, dondurma.. Neyse ben de ince dusuncelilik edip , tuzlu, doyurucu birsey yapayim dedim ve aksam ofisten eve gelince bol peynirli firin makarna yapmayi aklima koydum.  Bir cok peynir, kutunun dibinde azicik kalmisti, hem temizlik olsun, hem de lezzet katsin istedim.
Peynir miktarlarini veremiyorum ama

Beyaz peynir
Krem peynir
Parmesan peynir
Mozarella peyniri
Icine ve ustune de rende kasar-provolon peyniri kullandim.

Saglikli olsn diye de , esmer makarna hasladim. Buradaki tam bugday unlu makarnalar normalden (1 pound = 453 gram) daha az (380 gr) bunu da belirteyim.


2 yumurta, 1 su bardagi sut, 1/2 cay bardagi yag ile harc hazirladim.
haslanmis makarnayi borcama doktukten sonra, peynir ve harci ekleyip guzelce karistirdim. Uzerini rende kasar iel kaplayip, 200 C (400 f) de peynirler guzelce eriyinceye dek pisirdim.
Firindan cikarip sicak sicak olay yerien goturdum ne goreyim....
Ooo, tatlilar icin ayri bir yer tahsis edilmis, borekler, salatalar ,cesit cesit hersey o bicim... Yapmasam da  olurmus diye icimden gecirmedim degil yani :)
Son bir oneri firin makarnaya  sucuk, salam, maydanoz da ekleyebilirsiniz.
Besamel soslu firin makarna tarifi isterseniz, burada...

2 yorum:

  1. Itiraf:Bu makarnanin asil yapilis ve yenilis tarihi 9 Aralik 2011, cuma. fotograflanmadigi icin araya bir yere sıkıştırıldi...

    YanıtlaSil
  2. Fotograf isterizzzzz...

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)